Információk és paraméterek a hybrid rendszerről.


Két fő egységből áll, a motor generátor és a tároló egységből.

A motor generátor egység:
Ez az egység végzi a töltést, és ezt az erőt a kerekekre fordítja a működés során.

Energia tároló:
20 szuperkondenzátorból áll, tárolja a regeneráció során a motorgenerátor egység által termelt energiát.

A hybrid rendszert alkotó mindkét alkatrész együttesen elég kompakt ahhoz, hogy illeszkedjen a belső égésű motor és a sebességváltó között elhelyezkedő meglévő harangházba.

Regeneráció:
A regenerálás során a motorgenerátor egység energiát hoz létre, amelyet az energiatároló rendszerekben tárolnak. A csapatoknak és a versenyzőknek két lehetőségük van a tárolt energia használatának módjára vonatkozóan:
- Automatikus, amely fékezéssel vagy fojtószelep helyzettel történhet
- Manuális, a kiválasztott kormányon lévő pillangó váltókkal és gombokkal.

Az energiatároló rendszerben tárolt teljesítmény a motorgenerátor egységen keresztül kerül felhasználásra a vezető kérésére. A telepítés csak a meglévő push-to-pass rendszerhez hasonló reteszelőgombon keresztül érhető el.
A hybrid asszisztens hozzáadódik a hagyományos push-to-pas-hoz a közúti és utcai pályákon, ez több mint plusz 120 LE-t jelent.
A hybrid rásegítés és a push-to-pass használata esetén egyszerre több mint 800 LE áll a versenyzők rendelkezésére
A hybrid rendszer 48V-on működik.

Honda
A Honda segített kifejleszteni a szuperkondenzátoros energiatároló rendszert (ESS)

Chevrolet
A Chevrolet/Ilmor segített a motorgenerátor egység (MGU) fejlesztésében – az Ilmor állítja össze és osztja szét a kombinált csomagot a csapatok között.

Az elmúlt hét hónapban 28 versenyző tesztelte a hybrid rendszert. Összesen 23518 mérföldet tettek meg.

forrás: www.indycar.com